Bankovní služby využívá v dnešní době asi většina lidí. O tom není žádných pochyb. Málokdo si schovává peníze doma ve slamníku. Většině z nás chodí výplata na bankovní účet, platíme bezhotovostně a podobně. Tohle všechno a mnohé další zahrnuje klasické bankovnictví. Jinak označované bankovnictví pro běžné smrtelníky. Jenže, v bankách se můžete setkat také s privátním bankovnictvím. Už samotný název do určité míry navozuje vyšší společenský statut. Punc luxusu, který bude asi určen pro hodně bohaté lidi. Na všem je tak trochu pravdy.

  • Bankovnictví určené pro klienty s úsporami v milionech.
  • Jeho součástí jsou nadstandardní služby.

Jak se stát privátním klientem banky?

Otázka, na kterou existuje celkem logická odpověď. Musíte disponovat patřičným množstvím finančních prostředků. Vstup do privátního bankovnictví je vykoupen velkými úsporami, popřípadě investicemi. Každá bankovní instituce má nastavená trochu odlišná pravidla. Některé dokonce řeší klienty individuálně, nikoliv podle zůstatkové částky na účtech.

  • Komerční banka od 20 milionů Kč.
  • TRINITY Bank od 5 milionů Kč.
  • Banka CREDITAS od 3 milionů Kč.
  • Raiffeisenbank od 10 milionů Kč.
  • UniCredit Bank od 3 milionů Kč.
  • Česká spořitelna a ČSOB od 10 milionů Kč.

Je pravdou, že některé bankovní instituce vyžadují konkrétní částku v úsporách, jiné v aktivech, investicích nebo úrokových produktech. Například taková Sberbank řeší vstup do privátního bankovnictví individuálně.

Privátní bankovnictví v praxi

A nyní se pojďme zaměřit na to podstatné. Co vlastně klientům přináší privátní bankovnictví? Obecně lze potvrdit, že jde o nadstandardní služby, s nimiž se běžní klienti v rámci klasického bankovnictví jenom stěží setkají. I zde se nabídka služeb liší podle toho, u jaké banky prémiové bankovnictví využijete.

Obecně však platí, že v rámci takového bankovnictví získáte především osobního bankéře, který se bude věnovat vašim penězům a nakládání s nimi. Mnohdy se s ním můžete spojit v podstatě kdykoliv, to znamená i večer či o víkendu. Záležitosti v bance nebudete řešit u běžné přepážky, ale v nějakém soukromém salonku.

Cílem privátního bankovnictví bývají rady a tipy na zhodnocení kapitálu a úspor. Sestavovány jsou individuální finanční plány a vedle investičního poradenství lze obdržet také nejrůznější investiční nástroje, slevy na řadu produktů nebo telefonní bankovnictví. Přes telefon pak vyřešíte vše od plateb až po investice. Díky tomu nemusíte chodit vůbec do banky. Kromě toho se vám dostane i mnohých jiných věcí.

  • Služby concierge
  • Majetkové plánování a správa majetku
  • Pojištění
  • Zlaté debetní karty spojené s řadou dalších výhod – Vstupy do letištních salonků, cestovní pojištění, slevy na nákupy apod.
  • Neveřejné nabídky na bankovní produkty
  • Profesionální asistence

Objasnit bychom měli službu concierge. Ve své podstatě jde o individuální servis. V rámci něho si můžete nechat doporučit dobrou restauraci v konkrétní lokalitě, budou vám zajištěny letenky, ubytování a některé činnosti v podobě zakoupení produktů.

Privátní bankovnictví není podmínkou

Pravdou zůstává, že privátní bankovnictví vám bude s největší pravděpodobností nabídnuto při dosažení určitého kreditu na bankovním účtu. Vy jej ovšem jako klienti banky nemusíte využít a můžete být klasickým klientem s velkými úsporami, které si budete spravovat sami. To už záleží pouze na vás samotných.

Autor článku:

S ohledem na datum vydání tohoto článku nemusí být všechny uvedené informace aktuální.
Vždy aktuální informace a parametry naleznete na stránkách daného poskytovatele.


Přečtěte si také…